اولین عرضه اولیه سال ۱۴۰۳ در راه بورس ویدئو | چک صیادی را آنلاین نقد کنید تجارت آمریکا و ایران ۲ برابر شد (اردیبهشت ۱۴۰۳) مصوبه مداخله بانک مرکزی برای کنترل نوسانات ارز تمدید شد تخلف خروج بیش از ۲ هزار کیسه آرد از شبکه پخت نان در مشهد سخنگوی صنعت آب کشور: ۵۶۵ میلیارد تومان به تنش آبی مشهد اختصاص داده شده است بورس در سرازیری | گزارش وضعیت بازار سهام (۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) خرید و فروش دلاری مسکن یعنی خروج ارز از کشور اجاره آپارتمان در آزادشهر مشهد چقدر نقدینگی لازم دارد؟ (۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) آیا خرید و فروش طلا مشمول مالیات می‌شود؟ توقف شماره‌گذاری خودروی ایکس ۵۵ پرو تا اطلاع ثانوی به دلیل نقص فنی مگر حقوق نیروی انسانی را با دلار ۶۰ هزار تومانی می‌دهند که می‌خواهند ارز صادراتی خود را بالا بفروشند؟ ربع سکه ۶.۶ میلیون تومان گرانتر است (۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) لزوم ایجاد ارزش‌افزوده و جلوگیری از خام‌فروشی در حوزه آجیل و خشکبار استفاده از کارت سوخت شخصی در پمپ‌های بنزین ۴۶ درصد افزایش داشته است قیمت طلا، دلار، سکه و ارز دیجیتال در بازار امروز (چهارشنبه، ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) قیمت انواع گوشی‌های سامسونگ سری S چند؟ (۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) مستأجران وام ۴۰ تا ۳۰۰ میلیون‌تومانی ودیعه‌مسکن را چگونه می‌توانند دریافت کنند؟ + جزئیات منطقه حساس در بازار سکه کجاست؟ (۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) قیمت محصولات ایران خودرو و سایپا در بازار امروز | ریزش‌ها لاک‌پشتی (۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) ضرورت صادرات ۲۰۰ هزار تن سیب و پرتقال سایپا شرایط جدید فروش و پیش‌فروش ۱۰ محصول را اعلام کرد + اسامی خودروها، قیمت و زمان تحویل رقم دقیق مالیات پرداختی طلافروشان مشخص شد | دلیل اعتراض طلافروشان چیست؟ (۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) اختصاص بخشی از ظرفیت مسکن ملی به کارگران جزئیات تازه از خروج عجیب‌وغریب ارز از کشور فروش بلیت فوق‌العاده قطار مشهد، از امروز ۹ صبح (۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) جزئیات مالیات بر عایدی سرمایه برای طلا، مسکن و خودرو اعلام شد | طلای زینتی تا ۱۵۰ گرم معاف از مالیات است
سرخط خبرها

اندر حکایت تغییر ساعت کاری ادارات

  • کد خبر: ۱۶۹۶۶۱
  • ۲۷ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۲
اندر حکایت تغییر ساعت کاری ادارات
این روز‌ها تغییر ساعت کاری بسیاری از افراد را مجبور کرده است قبل از ساعت ۶ صبح از خانه بیرون بیایند. سیاست گذاران امسال تصمیم گرفتند ساعت‌ها را مانند گذشته یک ساعت جلو نبرند و حالا بحث کمبود برق سبب شده است در عمل ساعت کاری کارمندان را دو ساعت عقب بیاورند.

چه زیبا مولانا نقل کرده است که روزی مردی ناشنوا قصد دیدار همسایه بیمارش را می‌کند، ازاین رو گفتگوی خودش با همسایه را از پیش آماده و برای هر سؤال جوابی آماده می‌کند. وقتی به خانه همسایه می‌رود، می‌پرسد: چطوری؟ همسایه جواب می‌دهد: بسیار بدحال. او که فکر می‌کند همسایه گفته است بهترم، می‌گوید: خداراشکر! بعد سؤال می‌پرسد: چه خوردی؟ همسایه که ناراحت شده است، می‌گوید: زهره کشنده؛ و باز جواب می‌دهد: نوش جان! و آخرش وقتی همسایه در جواب سؤال او که اسم طبیبش را پرسیده، گفته است عزرائیل، می‌گوید: قدمش مبارک است.

این روز‌ها تغییر ساعت کاری بسیاری از افراد را مجبور کرده است قبل از ساعت ۶ صبح از خانه بیرون بیایند. سیاست گذاران امسال تصمیم گرفتند ساعت‌ها را مانند گذشته یک ساعت جلو نبرند و حالا بحث کمبود برق سبب شده است در عمل ساعت کاری کارمندان را دو ساعت عقب بیاورند. این کار درحالی صورت می‌گیرد که شواهد نشان می‌دهد اجرای این طرح در همین چند روز گذشته در عمل سبب نارضایتی‌های زیادی شده و بهره وری در محیط کاری را کم کرده است. اما چرا چنین تصمیم‌هایی گرفته می‌شود؟

واقعیت این است که گاهی تصمیم‌هایی در حوزه اقتصادی گرفته می‌شود که هرچند هدف آن‌ها حل مشکلات و بهبود عملکردهاست، از آنجا که در زمان تصمیم گیری به همه اشخاص درگیر در این قوانین توجه نشده و دغدغه‌های آن‌ها شنیده نشده، سبب شده است در زمان اجرا، قانون با مشکلات زیادی روبه رو شود. حالا حکایت تغییرنکردن ساعت تابستانی و الزام کارمندان به شروع کار از ساعت ۶ صبح مانند همان داستان عیادت ناشنوا از همسایه اش شده است؛ هرچند نیت او خیر و نیکی به همسایه اش بوده، از آنجا که یک طرفه همه دیالوگ‌ها را آماده کرده، در پایان عیادت فقط سبب شده است همسایه اش بیشتر از او برنجد.

در علوم انسانی مانند جامعه شناسی و اقتصاد همواره تأکید می‌شود که سیاست گذاری بدون توجه به طرف مقابل، ولو بهترین سیاست ها، ممکن است به شکست منجر شود. ازاین رو، توصیه می‌شود سیاست گذار پیش از اجرای هر قانونی به همه جوانب و ذی نفعان توجه کند تا در زمان اجراشدنشان همراهی افکار عمومی را هم با خود داشته باشد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->